Pomoc dla niepełnosprawnych

Aktualności

11.04.2017

Podpisano umowy na szybką kolej z Radomia do Warszawy

  • Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk, Wicewojewoda Artur Standowicz i prezes PKP PLK Ireneusz Merchel uczestniczyli w podpisaniu umów z wykonawcami na modernizację linii kolejowej Warszawa – Radom. (Fot. PKP PLK)
    Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk, Wicewojewoda Artur Standowicz i prezes PKP PLK Ireneusz Merchel uczestniczyli w podpisaniu umów z wykonawcami na modernizację linii kolejowej Warszawa – Radom. (Fot. PKP PLK)
  • Po przebudowie linii kolejowej nr 8 czas przejazdu pociągów między Warszawą a Radomiem skróci się o godzinę. (Fot. PKP PLK)
    Po przebudowie linii kolejowej nr 8 czas przejazdu pociągów między Warszawą a Radomiem skróci się o godzinę. (Fot. PKP PLK)

Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk, Wicewojewoda Mazowiecki Artur Standowicz oraz prezes PKP PLK Ireneusz Merchel uczestniczyli w podpisaniu umów z wykonawcami na modernizację linii kolejowej Warszawa – Radom. Czas przejazdu na tej trasie skróci się o godzinę.

Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podpisane dwie umowy na modernizację odcinków Czachówek Południowy – Warka i Warka – Radom opiewają na kwotę blisko 646 mln zł.

Zakres zaplanowanych prac między Warką a Radomiem obejmie m.in. modernizację i budowę drugiego toru, montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz rozjazdów. Na odcinku między Czachówkiem Południowym a Warką wymienione zostaną tory, urządzenia sterowania ruchem i rozjazdy. Cała linia kilkukrotnie zwiększy przepustowość, co oznacza, że będzie przygotowana do obsługi większej liczby pociągów jadących z prędkością do 160 km/h.

W ramach inwestycji zostaną zmodernizowane kompleksowo perony na stacjach: Chynów, Warka, Dobieszyn oraz przystankach: Sułkowice, Krężel, Michalczew, Gośniewice, Grabów nad Pilicą, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje i Lesiów. Poza tym powstaną nowe przystanki Radom Brzustówka (ul. Żółkiewskiego) i Radom Gołębiów (ul. Kozienicka), które ułatwią dostęp do kolei. Zbudowany będzie też przystanek Stara Wola. Wszystkie będą przystosowane dla osób niepełnosprawnych oraz wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie, tablice informacyjne i ławki.

Modernizacja obu odcinków Czachówek Płd. – Warka i Warka - Radom zakłada też modernizację 31 przejazdów kolejowo-drogowych. Ponadto zostanie wybudowanych 6 wiaduktów. Nowe tego typu obiekty powstaną m.in. w Warce i Radomiu.

Zgodnie z umowami w III kwartale 2018 r. rozpocznie się przebudowa 20-kilometrowego odcinka Czachówek Płd. – Warka. W IV kwartale 2018 r. ruszy przebudowa 43-kilometrowej trasy Warka – Radom. Wszystkie prace między Czachówkiem Płd. a Warką mają potrwać do IV kwartału 2020 r, a między Warką a Radomiem do II kwartału 2021 r.

Wartość całej inwestycji na linii kolejowej nr 8 między stacjami Warszawa Okęcie – Radom wyniesie w sumie ok. 1,8 mld zł.

Przebudowa trasy na odcinkach Czachówek Płd. – Warka i Warka – Radom zakłada:

  • modernizację 63 km linii kolejowej,
  • wymianę ok. 57 rozjazdów,
  • modernizację 31 przejazdów kolejowo-drogowych,
  • oddanie do użytku 8 nowych i zmodernizowanych wiaduktów (w tym 2 pełniących funkcję przejść dla pieszych),
  • modernizację 3 stacji i 10 przystanków osobowych,
  • budowę 3 nowych przystanków osobowych.
Podziel / Share
Opublikowane przez Marcin Walasik, 11.04.2017, Ilość wejść: 797, Rejestr zmian
Zgłoś błąd Zadaj pytanie

Komentarz (0) Regulamin

  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności

Aktualne projekty

Program "Rodzina 500 plus"
Razem Bezpieczniej
Afrykański pomór świń
Karta Dużej Rodziny
NFOŚ
Program „Niepodległa”
Klęski żywiołowe
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
Regionalny System Ostrzegania
do góry