Pomoc dla niepełnosprawnych

Aktualności

22.01.2018

Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Lublin

Linia kolejowa Warszawa – Lublin przechodzi gruntowną modernizację. Dzięki prowadzonym pracom podróż kolejowa między stolicą a Lublinem, jak zapowiada inwestor, będzie krótsza. Wicewojewoda Mazowiecki Artur Standowicz był na terenie prac prowadzonych w Pilawie.

Odświeżenie, a wręcz przebudowę linii, wraz z wymianą wszystkich stacji, przystanków, robotami na wiaduktach i mostach rozpoczęto od odcinka Pilawa – Lublin. PKP PLK SA montuje także nowe słupy sieci trakcyjnej na całej trasie, w tym od czerwca 2017 r. na odcinku Otwock – Lublin.

Wśród gości zaproszonych przez inwestora byli: Wicemarszałek Senatu RP Maria Koc, Poseł RP Grzegorz Woźniak. Głos zabrał także Pełnomocnik Zarządu i Dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLK SA Arnold Bresch.

Wicewojewoda Mazowiecki Artur Standowicz, zwracając się do zebranych gości, przedstawicieli sąsiedniego województwa lubelskiego i mediów, podkreślił znaczenie dużej inwestycji dla wielu pasażerów, korzystających z tej linii. Artur Standowicz wyraził przy tym nadzieję, że wszelkie przewidziane harmonogramami terminy będą dotrzymane.

Wizytowane przez Wicewojewodę roboty w Pilawie obejmują przebudowę stacji, na której pasażerowie będą korzystać z dwóch nowych peronów z udogodnieniami. Stacja będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, w tym np. będą ścieżki dotykowe, które ułatwią poruszanie się po peronach osobom niedowidzącym. W Pilawie powstanie także Lokalne Centrum Sterowania, które zapewni sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów od Otwocka do Pilawy.

Prace wiążą się z rozbiórką starych peronów i demontażem torów. Nowe tory, po przebudowie linii Otwock – Lublin, będą dostosowane do prędkości 160 km/h, a wymiana rozjazdów i przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy bezpieczeństwo.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk, na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I (POIiŚ 5.1-11.1)”. Wartość całego projektu wynosi ponad 3,4 mld zł; kwota dofinansowania UE POIiŚ wynosi ponad 2,9 mld zł.

Remont przyniesie korzyści w postaci:   wygodnych podróży aglomeracyjnych – dodatkowe tory; możliwości zwiększenia liczby połączeń, wzrostu bezpieczeństwa użytkowników dróg i kolei dzięki modernizacji przejazdów i lepszej ochrony środowiska naturalnego wzdłuż linii kolejowej. Podczas prac pasażerowie będą korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej.

 

Podziel / Share
Monika Bujak, 22.01.2018, Ilość wejść: 376, Rejestr zmian
Zgłoś błąd Zapytaj

Komentarz (0) Regulamin

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności

Aktualne projekty

Program "Rodzina 500 plus"
Razem Bezpieczniej
Afrykański pomór świń
Karta Dużej Rodziny
NFOŚ
Klęski żywiołowe
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
Regionalny System Ostrzegania
Krajowy Zasób Nieruchomości
Program „Niepodległa”
do góry