Pomoc dla niepełnosprawnych

Aktualności

21.03.2018

Punkt Obsługi Klienta (POK) w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim

W Punkcie Obsługi Klienta zlokalizowanym od strony alei Solidarności klienci urzędu mogą załatwić sprawy w jednym miejscu. Mieszkańcy mają do dyspozycji punkt informacyjny i kancelarię. W POK-u można również potwierdzić Profil Zaufany. Dotychczas z usług realizowanych w POK-u skorzystało ponad 4 tys. osób. W prezentacji POK-u z udziałem mediów wzięli udział: Zdzisław Sipiera, Wojewoda Mazowiecki oraz Wicewojewodowie: Sylwester Dąbrowski i Artur Standowicz.

POK jest zlokalizowany na parterze budynku MUW w Warszawie (przy wejściu F, od al. Solidarności). Obsługa interesantów odbywa się za pomocą systemu kolejkowego. Duże wyświetlacze ułatwiają identyfikację właściwego pomieszczenia, w celu załatwienia wybranej sprawy. W POK-u znajduje się kancelaria urzędu – do składania dokumentów (biuro podawcze, rejestracja korespondencji). Dodatkowy punkt informacyjny jest miejscem, gdzie pracownik urzędu odpowiada za telefoniczny kontakt z dzwoniącymi interesantami, a także umożliwia umówienie spotkania z pracownikiem merytorycznym MUW.

- Punkt Obsługi Klienta ma służyć mieszkańcom. Stawiamy na nowoczesną obsługę w przyjaznych dla klientów warunkach- powiedział Zdzisław Sipiera, Wojewoda Mazowiecki.

Duży nacisk położono na sprawne udzielanie informacji – poprzez punkt informacyjny i obsługiwane infolinie. W biurze podawczym można potwierdzić Profil Zaufany (służy on m.in. do podpisywania Jednolitego Pliku Kontrolnego i samodzielnego korzystania z wielu usług e-administracji). Interesanci chcący zapłacić za opłaty administracyjne w MUW w formie gotówkowej, jak i kartą płatniczą (przy użyciu terminala do płacenia) lub telefonem komórkowym (tj. smartfonem), mają te formy płatności do dyspozycji.

MUW udostępnia także miejsca z przeznaczeniem dla małych dzieci i ich opiekunów, gdzie możliwe jest swobodne przewijanie, czy karmienie oraz salę zabaw, w której dostępne są m.in. zabawki. Stałym priorytetem urzędu jest jego pełna dostępność dla osób np. z ograniczeniami ruchowymi. Cała przestrzeń w POK-u jest zorganizowana tak, aby każde pomieszczenie obsługowe było w pełni dostępne dla osób z niepełnosprawnością. Inwestycja była realizowana w drugiej połowie 2017 r., a jej koszt wyniósł prawie 2 mln zł.

W prezentacji punktu wzięli udział także: Jarosław Szajner Dyrektor Generalny MUW, Alicja Walecka Dyrektor Biura Wojewody, Tomasz Kałduś Dyrektor Biura Obsług Urzędu, Kierownicy Delegatur MUW: Marlena Mazurska, Krzysztof Bieńkowski, Marcin Grabowski, Krzysztof Murawski i Marek Renik.

Podziel / Share
Natalia Lech, 21.03.2018, Ilość wejść: 538, Rejestr zmian
Zgłoś błąd Zapytaj

Komentarz (0) Regulamin

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności

Aktualne projekty

Program "Rodzina 500 plus"
Razem Bezpieczniej
Afrykański pomór świń
Karta Dużej Rodziny
NFOŚ
Klęski żywiołowe
Programy rozwoju sieci dróg lokalnych
Regionalny System Ostrzegania
Krajowy Zasób Nieruchomości
Program „Niepodległa”
do góry