Pomoc dla niepełnosprawnych

Aktualności

21.03.2018

Punkt Obsługi Klienta (POK) w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim

W Punkcie Obsługi Klienta zlokalizowanym od strony alei Solidarności klienci urzędu mogą załatwić sprawy w jednym miejscu. Mieszkańcy mają do dyspozycji punkt informacyjny i kancelarię. W POK-u można również potwierdzić Profil Zaufany. Dotychczas z usług realizowanych w POK-u skorzystało ponad 4 tys. osób. W prezentacji POK-u z udziałem mediów wzięli udział: Zdzisław Sipiera, Wojewoda Mazowiecki oraz Wicewojewodowie: Sylwester Dąbrowski i Artur Standowicz.

POK jest zlokalizowany na parterze budynku MUW w Warszawie (przy wejściu F, od al. Solidarności). Obsługa interesantów odbywa się za pomocą systemu kolejkowego. Duże wyświetlacze ułatwiają identyfikację właściwego pomieszczenia, w celu załatwienia wybranej sprawy. W POK-u znajduje się kancelaria urzędu – do składania dokumentów (biuro podawcze, rejestracja korespondencji). Dodatkowy punkt informacyjny jest miejscem, gdzie pracownik urzędu odpowiada za telefoniczny kontakt z dzwoniącymi interesantami, a także umożliwia umówienie spotkania z pracownikiem merytorycznym MUW.

- Punkt Obsługi Klienta ma służyć mieszkańcom. Stawiamy na nowoczesną obsługę w przyjaznych dla klientów warunkach- powiedział Zdzisław Sipiera, Wojewoda Mazowiecki.

Duży nacisk położono na sprawne udzielanie informacji – poprzez punkt informacyjny i obsługiwane infolinie. W biurze podawczym można potwierdzić Profil Zaufany (służy on m.in. do podpisywania Jednolitego Pliku Kontrolnego i samodzielnego korzystania z wielu usług e-administracji). Interesanci chcący zapłacić za opłaty administracyjne w MUW w formie gotówkowej, jak i kartą płatniczą (przy użyciu terminala do płacenia) lub telefonem komórkowym (tj. smartfonem), mają te formy płatności do dyspozycji.

MUW udostępnia także miejsca z przeznaczeniem dla małych dzieci i ich opiekunów, gdzie możliwe jest swobodne przewijanie, czy karmienie oraz salę zabaw, w której dostępne są m.in. zabawki. Stałym priorytetem urzędu jest jego pełna dostępność dla osób np. z ograniczeniami ruchowymi. Cała przestrzeń w POK-u jest zorganizowana tak, aby każde pomieszczenie obsługowe było w pełni dostępne dla osób z niepełnosprawnością. Inwestycja była realizowana w drugiej połowie 2017 r., a jej koszt wyniósł prawie 2 mln zł.

W prezentacji punktu wzięli udział także: Jarosław Szajner Dyrektor Generalny MUW, Alicja Walecka Dyrektor Biura Wojewody, Tomasz Kałduś Dyrektor Biura Obsług Urzędu, Kierownicy Delegatur MUW: Marlena Mazurska, Krzysztof Bieńkowski, Marcin Grabowski, Krzysztof Murawski i Marek Renik.

Podziel / Share
Natalia Lech, 21.03.2018, Ilość wejść: 845, Rejestr zmian
Zgłoś błąd Zapytaj

Komentarz (0) Regulamin

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności

Aktualne projekty

do góry