Pomoc dla niepełnosprawnych
Klęski żywiołowe
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
Regionalny System Ostrzegania

Elektroniczna Skrzynka Podawcza, formularze

Rozmiar czcionki

Oddział Transportu i Organizacji

BIP

Oddział Transportu i Organizacji

Kierownik 

Łukasz Kowalski

tel. 22 695 63 05

faks 22 695 61 92

wejście F, I piętro, pokój nr 503B

e-mail lkowalski@mazowieckie.pl



Zastępca Kierownika
Radosław Sobczyk
tel. 22 695 67 14
faks 22 695 61 92
wejście F, I piętro, pokój nr 503C
e-mail rsobczyk@mazowieckie.pl



Godziny przyjęć interesantów:

Pracownicy Oddziału z wyłączeniem pracowników Kancelarii Wydziałowej przyjmują interesantów w godzinach pracy Urzędu.

Pracownicy Kancelarii Wydziałowej przyjmują interesantów w następujących godzinach przyjęć:

  • od 13.00 do 16.00 w poniedziałki,
  • od 8.00 do 12.00 w środy i piątki.

Zadania Oddziału:

  1. prowadzenie spraw związanych z transportem drogowym, w tym:
    • rejestracja pojazdów należących do przedstawicielstw dyplomatycznych, urzędów konsularnych i misji specjalnych państw obcych lub organizacji międzynarodowych, a także ich personelu korzystającego z przywilejów i immunitetów dyplomatycznych lub konsularnych na mocy ustaw, umów bądź powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych lub na zasadzie wzajemności,
    • sprawowanie nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach: wojewódzkich, powiatowych, gminnych, publicznych położonych w miastach na prawach powiatu i w m. st. Warszawa oraz wewnętrznych położonych w strefach ruchu i strefach zamieszkania,
    • prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia oraz ośrodek doskonalenia techniki jazdy,
    • sprawowanie nadzoru nad ośrodkami szkolenia,
    • wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę ośrodka szkolenia oraz wykreślanie z Urzędu przedsiębiorcy z rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia,
    • przekazywanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej informacji o wpisie do rejestru działalności regulowanej ośrodka szkolenia, zakazie wykonywania działalności określonej we wpisie oraz wykreśleniu z rejestru,
    • organizowanie testów kwalifikacyjnych osób ubiegających się o uzyskanie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej lub kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyśpieszonej,
    • sprawowanie nadzoru nad ośrodkami doskonalenia techniki jazdy,
    • wydawanie decyzji administracyjnych o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia ośrodka doskonalenia techniki jazdy oraz skreślanie go z rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek doskonalenia techniki jazdy,
    • przekazywanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej informacji o wpisie do rejestru działalności regulowanej ośrodka doskonalenia techniki jazdy, zakazie wykonywania działalności określonej we wpisie oraz skreśleniu z rejestru,
    • prowadzenie ewidencji jednostek wojskowych i jednostek organizacyjnych służb podległych lub nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, prowadzących ośrodek doskonalenia techniki jazdy,
    • prowadzenie ewidencji instruktorów techniki jazdy, w tym: wpisywanie do ewidencji w drodze decyzji administracyjnej, nadawanie numerów ewidencyjnych oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji, skreślenie instruktora techniki jazdy z ewidencji instruktorów techniki jazdy,
    • organizowanie egzaminów dla kandydatów na instruktorów i instruktorów oraz kandydatów na wykładowców i wykładowców prowadzących szkolenie osób ubiegających się o uprawnienie do kierowania pojazdami,
    • nadzór pod względem legalności nad wykonywaniem przez starostę zadań z zakresu przepisów o kierujących pojazdami,
    • nadzór pod względem legalności nad wykonywaniem przez marszałka województwa zadań z zakresu przepisów o kierujących pojazdami,
    • sporządzanie i przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw transportu sprawozdania z terenu województwa za ubiegły rok na podstawie rocznych sprawozdań starostów z wykonywania zadań określonych przepisami o kierujących pojazdami,
    • prowadzenie spraw związanych z udziałem w pracach Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
    • prowadzenie spraw związanych z realizacją programów rządowych mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie województwa,
    • uzgadnianie z właściwymi jednostkami administracji rządowej i samorządowej przebiegu tras pielgrzymek po drogach publicznych oraz przekazywanie tych uzgodnień organizatorom pielgrzymek,
    • przekazywanie do jednostek samorządu terytorialnego województwa informacji o osobach, którym cofnięto uprawnienia diagnosty;
  2. prowadzenie spraw z zakresu mieszkalnictwa, w tym:
    • prowadzenie listy kandydatów do spółdzielni mieszkaniowych,
    • załatwianie spraw odwoławczych dotyczących rekompensat na cele mieszkaniowe,
    • ustalanie wskaźników przeliczeniowych kosztu odtworzenia 1m2 powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych w województwie;
  3. prowadzenie spraw w zakresie stałego utrzymywania lotniczych przejść granicznych w stanie umożliwiającym przeprowadzanie sprawnej i skutecznej kontroli;
  4. prowadzenie spraw z zakresu egzekucji administracyjnej obowiązków o charakterze niepieniężnym;
  5. realizacja zadań z zakresu organizacji i funkcjonowania wydziału, w tym:
    • opracowywanie i aktualizacja regulaminu wewnętrznego wydziału,
    • przygotowywanie planu pracy i nadzór nad jego realizacją przez poszczególne komórki organizacyjne wydziału oraz przygotowywanie rocznego sprawozdania z realizacji tego planu,
    • prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy,
    • wspieranie dyrektorów i kierowników w realizacji zadań związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi,
    • przygotowywanie wystąpień w zakresie spraw związanych ze szkoleniem pracowników,
    • przygotowywanie wystąpień o wydanie upoważnień i pełnomocnictw dla kierowniczej kadry wydziału oraz dla pracowników,
    • sporządzanie zakresów obowiązków oraz ich aktualizacja w porozumieniu z kierownikami oddziałów,
    • prowadzenie spraw związanych z naborem kandydatów do pracy w zakresie należącym do wydziału,
    • opieka nad przebiegiem praktyk zawodowych studentów oraz stażystów w wydziale,
    • bieżąca analiza stanu zatrudnienia, funduszu wynagrodzeń i etatów,
    • prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem i aktualizacją opisów stanowisk;
  6. realizacja zadań wynikających z zarządzeń Dyrektora Generalnego i poleceń  Dyrektora w zakresie sporządzania sprawozdań i udzielania informacji;
  7. współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie realizowanych zadań;
  8. wykonywanie zadań z ramienia wydziału związanych z zamieszczaniem publikacji oraz bieżącą aktualizacją strony internetowej Urzędu oraz Biuletynu Informacji Publicznej;
  9. zapewnienie stałego i systematycznego kontaktu z oddziałami w delegaturach;
  10. prowadzenie sekretariatu wydziału;
  11. prowadzenie kancelarii wydziału, a w szczególności:
    • przygotowywanie zestawień, informacji oraz sprawozdań, zgodnie z obowiązującymi terminami oraz poleceniami Dyrektora,
    • przygotowywanie akt celem przekazania do archiwum zakładowego,
    • wydawanie dzienników budowy,
    • miesięczne zestawienie wykonanej pracy według wzorów zatwierdzonych przez Dyrektora prowadzone na serwerze „WI_REJESTRY”.
Podziel / Share
Opublikowane przez Marta Różak, 30.03.2009, Ilość wejść: 11869, Rejestr zmian