Pomoc dla niepełnosprawnych

Wydział Certyfikacji i Rozwoju Regionalnego

Wyświetlany tekst posiada nowszą wersję.

Kliknij tutaj, aby przejść dalej »

Sekretariat Wydziału – pokój 638

tel. 22 695 60 82

fax 22 695 65 25

wcr@mazowieckie.pl

 

plac Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa
(wejście "F" od Al. Solidarności, piętro II)

godziny pracy:
8:00 - 16:00 | od poniedziałku do piątku

Katarzyna Harmata

Zastępca Dyrektora Wydziału

tel. 22 695 60 82

fax 22 695 65 25

kharmata@mazowieckie.pl

 

 

Urząd w liczbach w 2016 roku (FIN/WCR):

  • W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 scertyfikowano 1 790,52 mln zł... zobacz więcej 

Urząd w liczbach w 2015 roku (FIN/WCR):

  • Kwota dokonanych certyfikacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013:
    1 641,46 mln zł... zobacz więcej 

Urząd w liczbach w 2014 roku (FIN/WCR):

  • Kwota dokonanych certyfikacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013:
    1 236 357 927,85 zł... zobacz więcej 

 

Do zakresu działania Wydziału Certyfikacji i Rozwoju Regionalnego należy w szczególności:
 

Oddział Certyfikacji i Funduszy Europejskich

  1. weryfikacja poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność otrzymanych od IZ RPO WM, sporządzanie poświadczenia Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji do Instytucji Certyfikującej;
  2. wnioskowanie do IC o wstrzymanie procesu certyfikacji w stosunku do RPO WM;
  3. gromadzenie, analiza informacji i raportów o nieprawidłowościach w zakresie wydatków w ramach RPO WM oraz przekazywanie do IC informacji o nieprawidłowościach;
  4. analizowanie sprawozdań z realizacji RPO WM w celu monitorowania postępu jego realizacji;
  5. analizowanie wyników kontroli prowadzonych przez IZ RPO WM oraz wyników kontroli i audytów prowadzonych przez IA, NIK i inne uprawnione instytucje w ramach RPO WM w celu prawidłowej certyfikacji wydatków;
  6. pozyskiwanie oraz analiza kart kontroli projektów i wyników kontroli krzyżowych w oparciu o KSI (SIMIK 07-13) ;
  7. okresowa aktualizacja Instrukcji Wykonawczej IPOC oraz prowadzenie Rejestru odstępstw od procedur;
  8. sporządzanie rocznego planu kontroli IPOC oraz przeprowadzanie kontroli w IZ RPO WM lub w instytucjach jej podległych, sporządzanie informacji pokontrolnych, monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych;
  9. weryfikacja ewidencji kwot podlegających procedurze odzyskiwania i kwot wycofanych;
  10. pełnienie funkcji administratora merytorycznego oraz obsługa KSI (SIMIK 07-13) w celu zapewnienia skutecznego i zgodnego z przepisami wykorzystania funduszy strukturalnych;
  11. gromadzenie i analiza informacji i dokumentów dotyczących systemu zarządzania i kontroli w ramach RPO WM, w tym:
    • analiza informacji kwartalnych od IZ z realizacji RPO WM,
    • monitorowanie aktualizacji wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego i zmian w przepisach Komisji Europejskiej,
    • analiza zmian do instrukcji wykonawczej IZ RPO WM,
    • przeprowadzanie analizy Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli RPO WM,
  12. weryfikacja zmian rocznego planu kontroli IZ RPO WM;
  13. wspieranie działań wydziałów Urzędu i rządowej administracji zespolonej w województwie, w zakresie możliwości wykorzystania środków pochodzących ze źródeł zewnętrznych;
  14. prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów dofinansowanych z budżetu środków europejskich w ramach programów operacyjnych perspektywy finansowej 2014-2020;
  15. opiniowanie strategii, planów i programów rozwojowych kraju i województwa, programów operacyjnych, programów współpracy terytorialnej i innych dokumentów dotyczących polityki rozwoju kraju i regionu w perspektywie wieloletniej;
  16. reprezentowanie IPOC w pracach Komitetu Monitorującego RPO WM 2007-2013;
  17. reprezentowanie Wojewody w pracach Komitetu Monitorującego RPO WM 2014-2020;
  18. przechowywanie dokumentów związnych z realizowanymi zadaniami i przygotowanie ich do archiwizacji oraz digitalizacja danych gromadzonych przez oddział.


Oddział Rozwoju Regionalnego

  1. realizacja zadań związanych z udzielaniem dotacji na dofinansowanie zadań inwestycyjnych przyjętych do realizacji w ramach PRGiPID oraz organizacja prac Komisji oceniającej wnioski w ramach wskazanego Programu, w tym:
    • prowadzenie działań związanych z naborem wniosków na kolejne okresy realizacji programu oraz obsługa wojewódzkiej komisji oceniającej wnioski złożone przez gminy i powiaty województwa,
    • przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie projektów realizowanych w ramach PRGiPID,
    • badanie i weryfikacja dokumentów finansowych celem stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków budżetu państwa,
    • przeprowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów;
  2. przeprowadzanie kontroli na miejscu realizacji projektów zrealizowanych w ramach NPPDL;
  3. realizacja zadań związanych z udzielaniem dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie projektów ze środków rezerwy ogólnej lub rezerw celowych budżetu państwa oraz innych zadań, zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad prowadzenia polityki rozwoju, w tym:
    • przygotowywanie, analiza i kompletowanie dokumentów niezbędnych do sporządzenia wniosków o uruchomienie środków budżetu państwa na realizację zadań lub projektów jednostek z terenu województwa mazowieckiego,
    • przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie realizowanych projektów,
    • badanie i weryfikacja dokumentów finansowych celem stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków budżetu państwa,
    • przeprowadzanie kontroli na miejscu realizacji projektów;
  4. wykonywanie zadań związanych z pełnieniem roli Instytucji Pośredniczącej w zakresie zamykania ZPORR oraz Programu Sąsiedztwa Polska - Białoruś - Ukraina Interreg IIIA/Tacis CBC, w tym:
    • archiwizacja dokumentów związanych z wdrażaniem ZPORR oraz Interreg, przechowywanie zabezpieczeń wnoszonych przez beneficjentów przez okres wymagany umową o dofinansowanie, a następnie zwrot tych zabezpieczeń,
    • realizacja zadań Instytucji Pośredniczącej dla ZPORR wynikających z „Systemu informowania o nieprawidłowościach w zakresie wykorzystania funduszy strukturalnych”, w tym sporządzanie dla Instytucji Zarządzającej kwartalnych raportów o nieprawidłowościach w wykorzystaniu środków unijnych stwierdzonych w projektach kontrolowanych przez Instytucję Pośredniczącą dla ZPORR oraz Instytucję Wdrażającą (MJWPU),
    • nadzór i współpraca z Instytucją Wdrażającą w zakresie odzyskiwania od beneficjentów nieprawidłowo wykorzystanego lub pobranego dofinansowania w ramach ZPORR,
    • prowadzenie ewidencji kwot podlegających procedurze odzyskiwania (rejestr dłużników) w zakresie spraw prowadzonych przez Instytucję Pośredniczącą dla ZPORR,
    • sporządzanie kwartalnych sprawozdań: dla Instytucji Zarządzającej z procesu odzyskiwania od beneficjentów ZPORR nieprawidłowo wykorzystanego lub pobranego dofinansowania oraz dla Instytucji Płatniczej o terminach wpływu i kwotach środków odzyskanych przez Instytucję Pośredniczącą oraz Instytucją Wdrażającą;
  5. przechowywanie dokumentów związanych z realizowanymi zadaniami i przygotowanie ich do archiwizacji oraz digitalizacja danych gromadzonych przez oddział.

Załączniki do strony

Podziel / Share
Opublikowane przez Rafał Rudnik, 17.05.2016, Ilość wejść: 8220, Rejestr zmian
Starsze wersje dokumentu

Aktualne projekty

Program "Rodzina 500 plus"
Razem Bezpieczniej
Afrykański pomór świń
Karta Dużej Rodziny
NFOŚ
Program „Niepodległa”
Klęski żywiołowe
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
Regionalny System Ostrzegania
Bezpieczne wakacje
do góry