Pomoc dla niepełnosprawnych

Wydział Finansów i Budżetu

Dyrektor 
Marta Niedzielska
  mniedzielska@mazowieckie.pl

 

Sekretariat dysponenta I stopnia - pokój 229
          tel. 22 695 63 58
            fax. 22 695 63 60
             wf@mazowieckie.pl

 

                     plac Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, wejście "C" , piętro II                         
Godziny pracy:  poniedziałek - piątek 8:00 - 16:00

 

 

Do zakresu działania Wydziału Finansów należy, w szczególności:

  • realizacja zadań dotyczących budżetu Wojewody w tym: 
     opracowywanie, w układzie tradycyjnym i zadaniowym, projektu budżetu Wojewody w zakresie dochodów i wydatków, 
     opracowywanie planów finansowych budżetu Wojewody w zakresie środków europejskich, 
     koordynacja prac związanych z opracowaniem Wieloletniego Planu Finansowego Państwa, 
     analiza i opracowanie projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, pomocy EFTA i budżetu państwa, 
     przygotowywanie projektów zmian w budżecie w ramach uprawnień przysługujących Wojewodzie,  
     dokonywanie okresowych ocen wykonania dochodów i wydatków przez podległe jednostki organizacyjne wykonujące budżet Wojewody, 
     nadzór nad dysponentami II i III stopnia w zakresie wykonywania budżetu oraz analiza efektywności wykonania budżetu Wojewody, 
     opiniowanie projektów aktów prawnych i projektów dokumentów z których wynikają skutki finansowe dla budżetu Wojewody,  
     dokonywanie podziału na poszczególne jednostki organizacyjne, ogólnych kwot dochodów i wydatków budżetowych wynikających z projektu/budżetu,     w uzgodnieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi, zespolonymi służbami, inspekcjami i strażami wojewódzkimi,  
     nadzorowanie sprawozdawczości zbiorczej z wykonania budżetu Wojewody sporządzanej przez zespolone służby, inspekcje i straże wojewódzkie,
     prowadzenie spraw związanych z realizacją zobowiązań Skarbu Państwa – Wojewody, w szczególności wynikających z prawomocnych wyroków sądowych, 
     prowadzenie spraw związanych ze zwrotem należnych wydatków poniesionych przez gminy w ramach funduszu sołeckiego,
     sporządzanie sprawozdawczości zbiorczej z wykonania budżetu Wojewody w budżecie tradycyjnym i zadaniowym, 
     nadzór nad prawidłową realizacją budżetu;
  • realizacja zadań dotyczących finansów publicznych, w tym:
     prowadzenie, w porozumieniu z komórkami organizacyjnymi, spraw związanych z finansowaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych,     realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego,
     przekazywanie jednostkom samorządu terytorialnego informacji o przewidywanych w budżecie Wojewody kwotach dotacji celowych na finansowanie zadań     z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami,
     wnioskowanie w sprawach przeprowadzenia kontroli dotyczących wykonywania budżetu w jednostkach podporządkowanych Wojewodzie oraz jednostkach     realizujących zadania z zakresu administracji rządowej,
     prowadzenie rachunkowości z zakresu realizacji budżetu Wojewody oraz sporządzanie sprawozdawczości,
     ewidencjonowanie i kontrola rachunkowa dochodów budżetu państwa przekazywanych na rachunek dysponenta głównego,
     prowadzenie spraw związanych z realizacją należności Skarbu Państwa,
     obsługa finansowo – księgowa środków funduszy europejskich,
     obsługa systemu informatycznego TREZOR w zakresie planów finansowych, przekazywania środków budżetowych i realizacji budżetu,
     przygotowywanie decyzji w I instancji w sprawie środków budżetowych z tytułu wykorzystania niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości dotacji celowych,
     obsługa finansowo-księgowa Funduszu Skarbu Państwa, 
  • realizacja zadań związanych z instytucjami finansowymi, w tym:
     współdziałanie z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Kontroli Skarbowej, Izbą Skarbową i urzędami skarbowymi,
     prowadzenie rozliczeń z właściwymi oddziałami Narodowego Banku Polskiego oraz innymi bankami w zakresie obsługi budżetu Wojewody;
  • prowadzenie windykacji należności budżetowych w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  • prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z umarzaniem, odraczaniem terminów płatności lub rozkładaniem na raty spłaty należności budżetowych, do których mają zastosowanie odpowiednie przepisy w zakresie finansów publicznych i ordynacji podatkowej oraz przygotowywanie projektów decyzji i oświadczeń woli Wojewody w tym zakresie;
Podziel / Share
30.01.2019, Ilość wejść: 73472, Rejestr zmian

Aktualne projekty

do góry